پرسش و پاسخ های برگ نما - جامعه صنعت برق و صنایع وابسته

برگ نما ، اولین پایگاه جامعه صنعت برق و صنایع وابسته تحت وب می باشد به دلیل اینکه یک کار جدید است کاربران سوالات متععدی در این زمینه داشتند. پرس و پاسسخ های زیر سوالاتی است که تا به امروز کاربران مختلف از ما داشته اند.

1- برگ نما چیست؟

  • برگ نما اولین پایگاه جامعه صنعت برق و صنایع وابسته می باشد که به کلیه کسب و کار هایی که در این زمینه مشغول فعالیت هستند کمک می کند تا بتوانند در فضای مجازی دیده شوند و از طریق برگ نما محصولات و خدماتشان را معرفی نمایند. توضیحات بیشتر را اینجا ملاحظه نمایید.

2-چگونه در برگ نما حضور داشته باشیم؟

  • حضور در برگ نما (جامعه صنعت برق و صنایع وابسته) بسیار راحت است. شما می توانید ثبت نام اولیه را با شماره موبایل و یا ایمیلتان انجام دهید و در ادامه بعد از اینکه کاربریتان فعال شد می توانید اطلاعات کسب و کارتان مثل اطلاعات محصولات و خدمات، بارگذاری آلبوم های کاری، بارگذاری کاتالوگ و غیره را در بخش های مربوطه لحاظ فرمایید.

3- چرا خدمات برگ نما رایگان می باشد و درآمد های آن از کجا تامین خواهد شد؟

  • پروژه برگ نما یکی از پروژه های کنسرسیوم سپنتا می باشد و با هدف یک سایت جامع راه اندازی شده است تا بتواند در خدمت کلیه مشاغل صنعت برق و صنایع وابسته باشد. برگ نما علاوه بر خدمات رایگان، خدمات ویژه ای دارد و بابت آن خدمات ویژه هزینه ای از کاربرانی که تمایل داشته باشند دریافت می نماید. 

4- برگ نما چه مزیتی با دیگر سایت هایی که در آن اطلاعات کسب و کارمان را ثبت می کنیم دارد؟

  • اولین مزیت برگ نما این است که فقط متخصصین و دست اندرکاران صنعت برق می توانند در آن حضور داشته باشند و برگ نما با توجه نیاز این صنعت طراحی شده است.
  • برگ نما یک سایت ساز حرفه ای است، شما با ایجاد پروفایل اختصاصیتان امکانات یک سایت را در اختیار دارید البته با مزایای بیشتر.
  • وجود یک کارتابل نهفته در برگ نما به شما این امکان را می دهد تا با همکاران خود در صنعت برق در ارتباط باشید و حتی در انجام پروژه ای همکاری داشته باشید.
  • ...

5- چگونه می توانیم در برگ نما های متمایز (دوست داشتنی، پر بازدید، به روز شده و ویژه) حضور داشته باشیم؟

  • در رابطه با برگ نمای متمایز تنها بخش ویژه می باشد که با خرید پکیج های ویژه می توانید در این قسمت حضور داشته باشید اما در بقیه موارد، سیستم به طور خودکار این کار را انجام می دهد. به طور مثال به روز شده ها برگ نماهایی هستند که اطلاعاتشان را به روز کردند، دوست داشتنی ها برگ نماهایی هستند که تعداد لایک پروفایلشان زیاد بوده و پر بازدید ها برگ نماهایی هستند که آمار بازدید بالایی داشتند.

6- منظور از کسب رتبه بالا در موتور های جستجو گر چیست؟

  • هنگامی که یک کاربر در فضای مجازی و در مرورگر خود به دنبال یک موضوع می گردد موتور های جستجو گر مثل گوگل سایت های مرتبط با آن موضوع را به ترتیب بازدید بیشتر و مرتبط بودن و غیره به کاربر نمایش می دهد. معمولا سایت هایی که در نتایج اولیه و صفحه اول هستند احتمال بازدید از آن ها به مراتب بیشتر خواهد بود و شخص در 10 تا نتایج اولیه سایت مورد نظر خود را یافت می کند. در وب سایت های تجاری به دلیل فروش محصول و ارائه خدمت و در واقع کسب درآمد این مورد بسیار اهمیت دارد و اصطلاحاً به انجام کارهایی که برای بهینه سازی سایت انجام می شود سئو می گویند. تیم سئوی برگ نما روز به روز در حال بهتر کردن این سرویس می باشند و سعی دارند تا با جستجوی کلماتی که مرتبط با صنعت برق هستند در رتبه های بالا دیده شوند .

7- چگونه می توانیم در رتبه های بالای موتور های جستجوگر (گوگل) باشیم؟

  • چند نکته برای کسب رتبه بالا در گوگل وجود دارد:
  • هنگام ایجاد پروفایل سعی کنید کلیه اطلاعات مورد نیاز را کامل و دقیق لحاظ فرمایید.
  • در به روز رسانی پروفایلتان کوشا باشید تا گوگل شما را به عنوان یک پروفایل فعال بشناسد.
  • با دعوت از دوستان و آشنایانتان به بیشتر دیده شدن برگ نما که در نهایت به بیشتر دیده شدن شما ختم خواهد شد ما را یاری فرمایید.
  • با استفاده از پکیج های ویژه، می توانید در صدر نتایج گوگل باشید.

8- چگونه می توانیم پروفایلمان را به روز نگه داریم؟

  • بعد از اینکه پروفایلتان را ایجاد کردید، می توانید از طریق ورود کاربران در برگ نما وارد شوید و کلیه اطلاعاتی که روز اول وارد نموده اید را به همان شکل تغییر دهید.

9- آیا با ایجاد پروفایل بعد از مدتی از ما هزینه دریافت می شود؟

  • برگ نما یک بستر کاملا رایگان می باشد، شاید محدودیت هایی در برخی زمینه ها اعمال شود اما طرحی برای پولی کردن کل سیستم وجود ندارد و به احمال قریب به یقین وجود نخواهد داشت و موارد شامل هزینه، فقط سرویس های خاص و یا برداشتن برخی محدودیت ها خواهد بود.

10-برگ نمای ویژه چیست و چه مزیتی دارد؟

  • بعضی از کسب و کارها علاوه بر خدمات رایگان برگ نما امکانات بیشتری از ما می خواهند، مثلاً می خواهند پروفایلشان در رتبه های بالای گوگل باشد و یا غیره... که این امکانات جزء پکیج های ویژه محسوب می شوند و بابت آن هزینه ای به نسبت مدت زمان پکیج انتخابی دریافت می شود. مزایا و امکانات این پکیج ها را می توانید اینجا مشاهده نمایید. از انجایی که صنعت برق گستردگی زیادی دارد به همین جهت شاید امکانات رایگان برگ نما برای تمام کسب و کارها کافی نباشد.

11- فرصت ویژه چیست و شامل چه مواردی می گردد؟

  • فرصت ویژه برگ نما با هدف اطلاع رسانی فرصت هایی که کسب و کارهای صنعت برق در اختیار مشتریانشان قرار می دهد راه اندازی گردید. این بخش می تواند هم به کسب و کارها کمک کند تا فروش خود را افزایش دهند و هم به بازدید کننده ها که اگر نیازمند یک محصول یا خدمت در صنعت برق هستند بتوانند با هزینه کمتری نیازشان را برطرف کنند. شما می توانید کلیه فروش های ویژه، تخفیفات، متناقصات و مزایدات، جشنواره ها و ... را برای ما از طریق پیغام های درون شبکه ای (تیکت) ارسال نمایید تا در صورت تایید در این بخش نمایش داده شود. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه فرمایید.

12- آیا درج اطلاعات در قسمت فرصت های ویژه برگ نما شامل هزینه می گردد؟

  • خیر این بخش در حال حاظر جزء خدمات رایگان و ویزه برگ نما می باشد.

13- اگر رمز ورود را فراموش کردیم چگونه می توانیم به مدیریت برگ نمایمان دسترسی داشته باشیم؟

  • شما با مراجعه به منوی کاربران، با کلیک بر روی گزینه ورود گزینه بازیابی گذر واژه را مشاهده می نمایید. در صورتی که موبایل شما وارد شده باشد یک پیامک حاوی رمز جدید برای شما ارسال می گردد و در صورتی که ایمیلتان را ثبت نموده باشید یک ایمیل برای شما از طرف برگ نما ارسال می شود که حاوی لینک تغییر رمز ورود می باشد. به این شکل به راحتی می توانید مجدد وارد پروفایلتان شوید ضمناً تیم پشتیبانی برگ نما در حال مانیتور کردن این سیستم هستند و در صورت مشاهده ورود نا موفق، با شما تماس گرفته و کمکتان می کنند.

14- اگر اطلاعاتمان را ناقص وارد کنیم چه مشکلی پیش می آید، آیا پروفایل ما ایجاد نمی شود؟

  • تنها اطلاعاتی که در کنار آنها علامت ستاره می باشد اجباری هستند و بقیه موارد کاملا بستگی به شما دارد و در صورت وارد نکردن هیچ اتفاقی نخواهد افتاد اما توصیه ما به کاربران این است که تمام اطلاعات را برای استفاده صحیح از این بستر وارد نمایند.

15- اگر در ایجاد پروفایل به مشکل برخوردیم از چه طریقی می توانیم کمک بخواهیم؟

  • تیم پشتیبانی برگ نما از شنبه تا چهارشنبه در ساعات اداری پاسخگوی تلفنی شما خواهند بود و به طور کامل شما را راهنمایی خواهند نمود و به کلیه سوالات شما پاسخ می دهند. کافیست با شماره های برگ نما تماس حاصل فرمایید. در غیر این صورت می توانید از طریق پیغام های درون شبکه ای برگ نما با ما در ارتباط باشید.

16- گرافیک زیبا چه تاثیری بر روی کسب و کار ما دارد؟

  • هنگامی که یک کاربر وارد یک سایت و یا یکی از پروفایل های برگ نما می شود اگر ظاهر آن به حد کافی جذاب و واضح نباشد ممکن است از بقیه منوها بازدید نکند و به سراغ یک سایت دیگر برود. برگ نما سعی نموده با ظاهری مناسب و منوهای واضح کاربران را مجاب کند تا از همه قسمت ها بازدید کنند البته بخشی از این موضوع به مدیریت شما در برگ نما و چیدمان صفحه پروفایلتان نیز بستگی دارد.

17- اگر شخصی پروفایلی در برگ نما ایجاد کند که مرتبط با صنعت برق و صنایع وابسته نباشد چه می شود؟

  • برگ نما پایگاه جامعه صنعت برق و صنایع وابسته می باشد به همین جهت فقط مشاغل این صنعت حق حضور در این وب سایت را خواهند داشت و اگر شخصی کسب و کارش مرتبط نباشد پروفایلش مسدود خواهد شد.

18- آیا نظیر برگ نما را در صنایع دیگر هم داریم؟

  • شرکت سپنتا در حال حاظر فقط در رابطه صنعت برق و صنایع وابسته این امکان را فراهم نموده اما شاید در آینده نظیر برگ نما، با توجه به نیاز صنایع مختلف طراحی و راه اندازی گردد.

19- از نظر الکسا برگ نما در چه رتبه ای قرار دارد؟

  • الکسا دیگر معیار درستی برای سنجش یک سایت نمی باشد و نتایج آن به راحتی با روش های غیر واقعی قابل تغییر است و می توان با خرید ترافیک رتبه الکسا را پایین آورد اما در حال حاضر بعد از گذشت چند ماه و بدون هیچ گونه بک لینک و یا ترفند رتبه 10,643 را در بین سایت های ایرانی داریم.

20- آیا یک شخص می تواند چندین پروفایل داشته باشد؟

  • ایجاد چند پروفایل یک شکل با مطالب تکراری باعث می شود تا موتور های جستجوگر شما را به عنوان یک پروفایل کپی بشناسند و مطمئناً در رتبه پروفایلتان تاثیر منفی خواهد گذاشت اما اگر یک شخص چند پروفایل با مطالب و محتوای غیر تکراری ایجاد نماید از نظر ما هیچ اشکالی ندارد.

21- آیا برگ نما یک بستر فروشگاهی است و می توان از طریق برگ نما خدمت یا محصولی را به فروش رساند؟

  • خیر، برگ نما صرفاً جهت معرفی کسب و کار های صنعت برق و صنایع وابسته می باشد اما می توان از طریق آن سفارش دریافت کرد. دکمه سفارش در همه جای پروفایل شما قابل مشاهده است و اگر شخصی نیازمند محصول و خدمت شما باشد می تواند برای شما سفارش بگذارد، برگ نما کلیه اطلاعات را برای شما از طریق پیامک های خدماتی و ایمیل ارسال خواهد نمود تا بتوانید اطلاعات مشتریان بالقوه خود را داشته و سفارشات آن ها را پیگیری نمایید.

22- کسب امتیاز در برگ نما برای ما چه کاربردی دارد؟

  • شما می توانید با ایجاد صحیح و 100 درصد پروفایلتان و همچنین دعوت به ایجاد پروفایل در برگ نما از دوستان و آشنایانی که در صنعت برق و صنایع وابسته مشغول به فعالیت هستند، از امتیازات ویژه بهره مند گردید، با داشتن امتیازات خدمات ویژه ای که از برگ نما دریافت می نماید شامل تخفیف می گردد.

23- اطلاعات کاربری که از ما دریافت می شود برای چه می باشد و آیا در معرض دید عموم قرار می گیرد؟

  • اطلاعات کاربری و شخصی شما صرفا برای اطلاع رسانی های برگ نما به مدیریت پروفایل آن کسب و کار می باشد و برگ نما حافظ این اطلاعات خواهد بود. این اطلاعات فقط از طریق پنل مدیریتی برگ نما و توسط تیم پشتیبانی قابل مشاهده می باشد اما در معرض دید عموم قرار نخواهد گرفت.

24- کلمات کلیدی چه هستند و چه کاربردی دارند؟

  • کلمات کلیدی مواردی هستند که کاربران می توانند از طریق جستجوی این کلمات به پروفایل شما برسند. مثلا کلیدی ترین کلمه برگ نما (صنعت برق) می باشد. شما می توانید با توجه به حوزه کاریتان در صنعت برق و صنایع وابسته کلمات کلیدی برای خود در نظر داشته باشید مثل اسم محصول یا نوع خدمت، مشخصات محصولات و خدمات و غیره. برگ نما در رابطه با هر قسمت از پروفایل شما این امکان را در اختیارتان گذاشته تا کلماتی مرتبط با آن موضوع را انتخاب نمایید.

25- آدرس اختصاصی پروفایل چیست؟

  • برگ نما این امکان را در اختیار کسب و کار های صنعت برق و صنایع وابسته قرار داده تا بتوانند از پروفایلشان به عنوان یک سایت اختصاصی بهره مند گردند. به این شکل که هر کسب و کار می تواند یک آدرس اختصاصی برای خود داشته باشد و به مشتریانش معرفی نماید تا مستقیم از پروفایل خودشان بازدید کنند. مثال : www.bargnama.com/sepanta شما می توانید این آدرس را بر روی کارت ویزیت، تراکت و تبلیغات خود لحاظ نمایید.

QR -26 کد چیست؟

  • بسیاری از کسب و کارهای نوپایی که در صنعت برق و صنایع وابسته فعالیت دارد ممکن است سایت اختصاصی نداشته باشند. خوشبختانه برگ نما به صورت رایگان امکانات یک سایت را در اختیارشان می گذارد. QR کد هم مانند آدرس اختصاصی پروفایلتان می تواند کمک کند تا مشتریان مستقیم از اطلاعات شما بازدید کنند. نوع عملکرد QR کد به این شکل است که مانند بارکد برای هر پروفایل اختصاصی می باشد و با اسکن کردن از طریق موبایل های هوشمند قابل استفاده هستند. شما می توانید QR کد خود را روی کارت ویزیتتان چاپ نمایید و یا حتی بر روی بسته بندی محصولاتتان لحاظ فرمایید.

27- منظور از آمار درخواست اطلاعات تماس که از طریق مدیریت پروفایل برگ نمایمان قابل مشاهده می باشد چیست ؟

  • برگ نما سعی دارد تا با نشان دادن آمار و ارقام مختلف شما را در استراتژی بازاریابیتان یاری نماید. یکی از این آمار ها نشان دادن تعداد دفعاتی است که افراد مختلف بر روی اطلاعات تماس شما کلیک نموده اند و در واقع می خواستند با شما ارتباط برقرار کنند.

28- در گزارش های دوره ای برگ نما چه آمار و اطلاعاتی برای ما ارسال می شود؟

  • یکی دیگر از سرویس های برگ نما ارسال گزارش های دوره ای می باشد که به شما نشان می دهد در یک بازه زمانی چقدر بازدید، چقدر لایک و چقدر درخواست اطلاعات تماس داشته اید. این آمار و ارقام شما را در امر بازاریابی یاری می نماید. در صورت نیاز به آمار های بیشتر می توانید از پکیج ویژه استفاده نمایید.

29- اگر نخواهیم از برگ نما پیغامی دریافت نماییم باید چه کار کنیم؟

  • در صورت اینکه شما نخواهید از برگ نما پیغامی دریافت نمایید کافیست از طریق پیغام های درون شبکه ای برای ما تیکت بگذارید. همکاران ما ارسال پیغام و گزارش را برای شما غیر فعال می نمایند.

30- اگر انتقاد و پیشنهادی داشته باشیم چگونه به گوش مسئولین برگ نما برسانیم؟

  • یکی از مهم ترین مواردی که برگ نما از ابتدا در نظر داشته بحث مشتری مداری می باشد، به همین جهت همکاران ما بی صبرانه منتظر نظر های شما عزیزان می باشند تا بتوانند برگ نما را در جهت خدمت رسانی به جامعه صنعت برق و صنایع وابسته گسترش دهند. شما می توانید انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق پیغام های درون شبکه ای، تماس تلفنی، ارسال ایمیل و حتی فکس با ما در میان بگذارید. تمامی این نظر ها به بخش های مربوطه ارجاع داده خواهند شد و در صورت تایید حتما اجرا می شوند.

31- دسته بندی به چه معناست و به چه منظوری باید انتخاب شود؟

  • برگ نما دارای 6 دسته بندی اصلی و 56 دسته بندی فرعی می باشد که با مطالعه از دسته بندی های مختلفی که در صنعت برق و صنایع وابسته وجود داشت به این نتیجه رسیدیم. هر کسب و کاری که در برگ نما ثبت می شود با توجه به زمینه کاریش در یکی از این دسته بندی ها قرار می گیرد. این موضوع باعث می شود کاربرانی که از سایت برگ نما بازدید می کنند با توجه به نیازشان مستقیم به دسته بندی مربوطه رجوع کنند و حتی کسب و کارهای دیگر بتوانند از طریق این دسته بندی ها همکاران و رقبای خود را بشناسند.

32- اگر کسب و کاری در صنعت برق فعالیت نداشته باشد اما به مشاغل صنعت برق و صنایع وابسته خدمت رسانی می کند، می تواند در برگ نما حضور داشته باشد؟

  • بله، برگ نما نه تنها برای کسب و کارهای صنعت برق و صنایع وابسته است بلکه برای کلیه مشاغل، شرکت ها، سازمان ها و مراکز کوچک و بزرگی که به مشاغل این صنعت خدمت رسانی می کنند و یا محصولی عرضه می نمایند، جای دارد و از همه آنها استقبال می کند.

33- آیا می توان در برگ نما زیر مجموعه داشته باشیم؟ به طور مثال یک سازمان تمامی شرکت های زیر مجموعه خودش را به صورت زیر مجموعه داشته باشد؟

  • بله، این امکان برگ نما فقط در رابطه با سازمان ها، سندیکاها، اداره جات و کلیه مجتمع های صنعت برق و صنایع وابسته می باشد. این امر باعث می شود تا پروفایل آن سازمان رتبه بالاتری در موتور های جستجوگر داشته باشد. توضیحات بیشتر را اینجا مشاهده نمایید.

اگر سوالات شما جز پرسش و پاسخ های بالا نبود می توانید از طرق مختلف آن را با ما در میان بگذارید، همکاران ما پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

 

 

1228
3 شهریور 1395 - 9:45